Friday, 1 August 2014

TK Maxx in Altona!

TK Maxx, better known as TJ Maxx, in the US and UK, is coming to our neighbourhood! Over the somewhat lengthy building period, this yummy fact had slipped my mind, until I was reminded of it when reading the recent post by Sophie on Berlinfreckles. Only a few, maybe even only a couple more months until TK Maxx will open its newest store in Hamburg in Altona, very close to us. Yeah! Finally! No more treks through town to one of my favourite baby wear - bar Señor Pesky, of course - stores. 

Der Post von Sophie bei Berlinfreckles hat mich daran erinnert, daß wir nicht mehr lange haben bis TK Maxx in Altonabei uns in der Nähe, eine Filiale aufmacht. Juchuuuu! Endlich nicht mehr über Bus, Bahn, U-bahn,etc... nach Eppendorf pilgern, um schöne, günstige Designerteile und Babysachen zu finden. 




This autumn is the deadline for the opening. As you can see, there is not too much left to do on the building site, although I suspect the interior decorators will have a bit of a job to get done on time. Pity though, that the great graffiti of the old man was covered over. We always enjoyed that.

My last excellent find in the childrens' department, by far my favourite, were Mr and Mrs Potato Head, who I have always adored. Baby is a bit young for them, but they will wait. This is why I love particularly the childrens' department at TK Maxx: I can find American and English brands there with figures near and dear to my heart from childhood, like Dr Seuss, or the Mr Men series. We have been enjoying our Mr Noise pyjama since we found it a few months ago. 





Diesen Herbst ist es endlich so weit. Ich bin schon gespannt. Viel ist ja nicht mehr zu tun auf der Baustelle. Nur schade, daß das Graffiti von dem alten Mann nicht gerettet wurde. Das hat uns allen gefallen.

Seit Baby da ist, bin ich bekennender TK Maxx Kinderabteilungsfan! Letztes Mal habe ich zu meiner großen Freude sogar Mr and Mrs Potato Head gefunden. Ein Spielzeug, daß ich sonst nur aus Amerika kenne und immer super fand. Baby ist zwar noch viel zu klein dafür, aber sie werden ja nicht schlecht. Auch der Schlafanzug mit Mr Noisy gehört zu unseren Lieblingsteilen. Sehr schön an TK Maxx ist nicht nur der Überraschungseffekt, sondern auch, daß wir dort immer wieder englische und amerikanische Marken finden, die es hier sonst nicht gibt, und die mit Figuren aus meiner Kindheit dekoriert sind, Dr Seuss, zum Beispiel. 


Not that I have not found anything for us grown-ups there before. We particularly like the fact that Jamie Oliver's kitchenware is frequently on sale there, and last time I even found our favourite microwave popcorn, Orville Redenbacher's. Yummy! And I will find an occasion to use my Cavalli bag I found on super-sale, it's only a question of time..... 

Aber auch ich bin schon fündig geworden. Das letzte Mal war es zwar keine Kleidung, dafür aber unser Lieblingsmikrowellenpopkorn aus den USA, Orville Redenbacher's. YummmmM! Mein anderer Lieblingsfund ist die Tasche von Cavalli, die ich zwar noch nicht benutzt habe, aber den Anlass dazu finde ich schon, lange halte ich es eh nicht mehr aus! 




1 comment: